Isnin, 28 Disember 2009

Bola Tampar


Bola Tampar merupakan salah satu aktiviti atau kegiatan petang bagi para belia di sini. Namun keadaan infrastruktur yang ada agak daif berbanding di tempat-tempat lain atau di rancangan-rancangan Felda lain yang telah pun mempunyai dewan atau gelanggang berpagar.

Jaring ikan diguna untuk mengelakkan bola dari terkena duri pagar pejabat Felda, koyak akibat tidak tahan apabila terdedah kepada cuaca disamping bola sendiri yang menjadi punca jaring bocor ( power spike)
Pallet diguna untuk mengelakkan bola dari pergi jauh atau melintas jalan. Itu pun kadang-kadang terlepas juga sebab diorang ni power-power belaka


Semak.. sebelum ni ada ler kontraktor kecil-kecilan yang tolong racun, malangnya kena marah lak dengan JKKK... orang tu nak tengok tempat ni bersih kemas, tapi JKKK tak suka.

Nak dapat pagar punya ler seksa.. JKKK pun kalau lalu buat-buat tak nampak jer...

lagi gambar gelanggang





Kini, antena pula ghaib... bukannya murah, bola, antena, jaring semuanya mahal. Bola sebiji dah cecah RM120.00 tu lom bola design baru yang harganya mencecah sehingga RM400.00. Jaring lagi, antena lagi... semua tu modal pemain-pemain yang buat donation sesama sendiri. Harap bantuan pihak-pihak berkaitan, ibarat menunggu buah yang tak gugur..


Melalui permainan ini, nama Felda Tun Ghafar Bukit Senggeh telah berjaya menggegar DUN Bkt Asahan apabila berjaya menggondol kejuaraan serta tempat kedua dalam pertandingan peringkat DUN pada November 2009. Tahniah buat warga FTGBS...

1 ulasan: